2014(e)ko urriaren 10(a), ostirala

LOMCE: etorkizuneko hezkuntza



Gaur egun arte izan dugun LOE hezkuntz-ereduaren alternatiba gisa, gobernuak LOMCE izeneko erreforma aurrera eraman du Espainia osoan. EAEren kasuan legea ez da bere osotasunean aplikatuko; izan ere, euskararen eta eskola-kontseiluaren alorrean indarrean zeuden eskubideak mantendu egingo dira. Haur Hezkuntzan izan ezik, Lehen Hezkuntzatik Unibertsitaterako bidean dauden ikasketa-maila guztietan aldaketa ugari nabarituko dira.

Lehen Hezkuntzari dagokionez, aurretik zegoen ziklokako antolakuntza (hiru ziklo) apurtu egingo da, eta sei maila ezberdinetan banatuko da. Irakasgaiak hiru bloketan: enborrekoak, espezifikoak eta erkidegoetan libreki zehaztu beharrekoak (Euskara eta Euskal Literatura EAEren kasuan). Ingurunearen Ezaguera irakasgaia bi arlotan banatuko da; alde batetik Gizarte Zientziak, eta bestetik Natur Zientziak. 4.mailan herritartasunerako hezkuntza desagertu egingo da. Arte hezkuntzari dagokionez, ez da derrigorrezkoa izango; eta Erlijioa edo haren alternatiba den Gizarte eta kultura baloreen artean aukeratu beharko dute ikasleek. Hirugarren eta seigarren mailetan bi errebalida ezberdin egongo dira. Lehendabizikoa autonomia erkidegoek arautu egingo dute, eta bigarrena aldiz, Espainiako Hezkuntza Ministerioak.

Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza bi ziklotan banatuko da; lehenengo mailatik hirugarren mailara, eta laugarren maila. Lehen hezkuntzaren antzera, irakasgaiak hiru bloketan banatuko dira: enborrekoak, espezifikoak eta erkidegoetan libreki zehaztu beharrekoak (Euskara eta Euskal Literatura). Beste aldaketetako bat, herritartasunerako hezkuntza 2.mailan desagertuko dela da. Hirugarren mailan bi matematika ezberdinen artean aukeratu beharko dute ikasleek, ikasketa akademikoei zuzendutakoa batetik, eta ikasketa aplikatuei zuzendutakoa bestetik. Horren ondorioz, ikasleak bi laugarren maila ezberdinetan banatuko dira: irakaskuntza akademikoari zuzendutakoa (batxilergoa ikasi nahi duten ikasleentzat), eta irakaskuntza aplikatuari zuzendutakoa (Erdi Mailako Ziklo bat ikasi nahi dutenentzat). Oinarrizko Lanbide Heziketara joatek aukera emango zaie 4.mailara pasa ezin diren ikasleei, eta 2.mailan arazoekin dabiltzanei. DBHko titulua lortzeko gainditzea ezinbestekoa izango den errebalida bat ezarriko da laugarren mailan, Espainiako Hezkuntza Ministerioak diseinatu eta zuzenduko duena, eta titulu hori emateko ardura haren esku geratuko da. DBHko azkeneko nota honela antolatuta geratuko da: %70 DBHko nota, eta %30 errebalidan lortutakoa. Enborreko irakasgai guztiak eta bi espezifiko (EAEren kasuan ikasgai espezifiko bat euskera edo euskal literatura izan behar da) sartuko dira azterketa honetan.

Batxilergoarekin jarraituz, hiru modalitate ezberdinetan banatuko da, adar teknologikoaren desagerpenarekin: Zientziak, Humanitatea eta Gizarte Zientziak, eta Artea. Irakasgaiak hiru bloketan antolatuko dira: enborrekoak, espezifikoak eta erkidegoetan libreki zehaztu beharrekoak. Selektibitatea desagertu egingo da, errebalida berri bat ezarriz, DBHkoaren antzeko ezaugarriak izango dituena. Aipatzekoa den aldaketa bakarra ebaluatzeko modua izango da; izan ere, azkeneko notaren %60 batxilergoko nota izango da, eta %40 errebalidan lortutakoa.

Lanbide Heziketa titulu profesionala izango da, ez akademikoa, eta gaur egungo PCPI ordezkatuko du. Hamalau titulazio desberdin eskainiko dira eta ikasleak 15 urtetik aurrera izango du hemen sartzeko aukera.

Unbertsitateen kasuari eutsiz, aipatu beharrekoa da unibertsitate bakoitzak erabakiko duela bertan sartzeko bidea zein izango den. Gainontzeko irakasgaien maila berean kokatuko da Erlijioa. Erlijioa ebaluagarria izango da eta kontuan hartuko da beketarako.

Horretaz aparte, garrantzitsua da aipatzea sexuaren arabera banaketa egiten duten ikastetxeak diruz lagunduko direla. Gainera, diru publikoa erabili ahal izango da ikastexe pribatuak egiteko, eta ikastexeen emaitzetan oinarritutako rankina sustatuko dute.

Gai honen inguruan geneukan jakinmin handia eta informazio eza ikusita, gobernuak ezarritako hezkuntza-erreformaren inguruan gehiago sakontzea erabaki genuen, EspainiakoHezkuntza, Kultura eta Kirol Ministerioaren webgunean eta LOMCEren aurkako EAEko irakasleen plataformaren webgunean erraztutako informazioa aztertuz. Gai hau jorratzeko arrazoi nagusietako bat etorkizuneko hezkuntzarekiko daukagun kezka izan da, bai gure seme-alabek eta bai irakasleok pairatu beharko baititugu lege honen ondorioak. Gizarte-gatazka bat dago gai honen inguruan, eta jendearen pasibotasuna eta informazio urria nabaria da.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina